Saturday, October 4, 2008

HINDRAF YANG SEMAKIN BARBARIK!

Tindakan 'barbarik' anggota HINDRAF sudah tentu melukakan hati semua rakyat Malaysia khususnya kaum Muslim yang sedang merayakan Eidul Fitr yang mulia. Kumpulan ini nyata bukanlah kumpulan yang bertamadun dan tidak langsung menghormati sesiapa sahaja. Mereka fikir mereka siapa yang boleh berbuat sesuka hati dalam sebuah majlis keramaian agama yang mulia yang dianjurkan oleh eksekutif nombor satu negara.
Jelas mereka adalah kaum pelampau yang mungkin mengambil contoh kaedah rusuhan kaum dan agama di negara asal mereka yang mereka mahu dikembalikan.
Sesungguhnya mereka tidak layak untuk tinggal di sini dan harus dihapus kerakyatan mereka kerana melalui memorandum dan tindak tanduk mereka, anggota HINDRAF ini telah menodai empat dari lima prinsip Rukunegara.
Mereka tidak setia pada Raja dan Negara kerana mempersoalkan kedaulatan raja-raja, mereka tidak hormat perlembagaan dengan mempersoalkan kedudukan orang Melayu dan agama Islam sebagai agama persekutuan, mereka telah mengenepikan kedaulatan undang-undang dengan mengadakan perarakan haram di merata tempat sehingga mengakibatkan kerugian yang melibatkan wang pembayar cukai dan menyebabkan kesulitan orang ramai. Mereka juga telah berkelakuan kurang ajar dan ini jelas melanggar prinsip Rukunegara kelima iaitu Kesopanan dan Kesusilaan.
Pihak kerajaan harus menimbang dengan serius kedudukan kerakyatan anggota HINDRAF ini dan melayakkan mereka sebagai pembelot, pengkhianat dan perusuh lantas melupuskan kerakyatan mereka kecuali mereka tampil dengan satu kenyataan memohon maaf kepada semua DYMM Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agong, Raja-raja Melayu, pemimpin-pemimpin negara, orang Melayu dan Islam dan seluruh rakyat Malaysia serta para pembayar cukai.

5 comments:

Anonymous said...

Tangkap semua, masuk dalam jel, kasi makan rumfut, baru padan dia punya muka.

Anonymous said...

EH, eh Menteri pulak dia suruh mintak maaf, kurang asam punya India tak seda diri.
HINDRAF ni macam cancer dan harus dihapuskan segera.

Anonymous said...

Ayoyo ama... Ini jam jangan banyak mulut la aney. Sini makan, pakai ada banyak, lagi mau komplen ka? Sana India balik lah, baru tahu... Rumput juga dia orang bikin sup tau...

Anonymous said...

Perangai macam ni, kalau kat India sendiri pun mungkin mereka ni dah hilang tanpa dikesan.
Kat Malaysia, diaorang masih boleh bebas, ajar anak-anak pulak benci kerajaan dan orang Melayu, berapa punya paria daah! Podah! India baliklah!!!

Anonymous said...

Bayarkan tambang depa pi lawat India sana baru depa tahu nasib depa jika depa tak dibawa orang putih menyibuk kat sini.