Friday, April 24, 2009

Kisah Empat Perempuan Telanjang

Bab perempuan telanjang ni biasanya lelaki yang suka tapi dalam hal ini kita bayangkan yang lelaki ini adalah rakyat yang prihatin dan minat terhadap politik.
Empat perempuan telanjang adalah empat buah parti politik yang utama. Tiga berselubung jadi satu dan yang satu lagi memakai pakaian ala strip tease.
Tiga yang berselubung sebenarnya bertelanjang dalam selubung. Tetapi satu telah keluar dan melawan tabii' dan bertelanjang di luar selubung dan berusaha bersungguh-sungguh untuk menelanjangkan yang memakai ala strip tease. Helai demi helai ditariknya sehingga hampir bogel dibuatnya. Yang dua lagi dalam selubung tidak tahan dan mahu juga tumpang sekaki. Keluar seorang membantu menelanjangkan strip tease tadi. Yang satu masih malu-malu dan lihat dari dalam memberikan arahan macam mana yang tanggalkan pakaian yang selebihnya.
Yang ditelanjangkan ini merayu, tolonglah, awak dan saya ni sejenis kenapa nak ikut tabiat yang dua lagi tu. Memang mereka perempuan, tetapi dia orang agak luar tabii dan suka buat ikut suka mereka.
Tapi yang satu ni tak mahu dengar dan terus keluar juga dari selubung kerana kepanasan dan sama-sama menelanjangkan perempuan yang hampir telanjang itu.
Hasilnya ramailah yang seronok melihat dan mengamati empat tubuh yang mongel di hadapan mereka. Satu dah memang telanjang, dua ikut telanjang dan satu ditelanjangkan.
Yang pakai strip tease tu ibarat BN, yang keluar dulu dari selubung tu pkr, yang kedua dap dan yang ketiga keluar telanjang tu bolehlah diibaratkan pas yang mengorbankan segala-galanya untuk menumbangkan BN.

20 comments:

badin said...

1 tak ada maruah -PKR
1 memang tak ada agama -DAP
1 jual agama - PAS
1 cuba selindung kemungkaran lampau -BN

Anonymous said...

semoga Allah berpihak pada yang benar....
dan memberi pengajaran kepada yang salah...
doa orang bertaqwa mudah dimakbulkan...
watch out..

Anonymous said...

Jangan merasa senang dgn mngutuk ulamak...Moga Allah menunjukkan jalan yang benar kepada tempeyek dan kawan2 yang seangkatan dgn tempeyek...Tempeyek jgn tinggal solat ye...Sesungguhnya,,azab Allah swt amat pedih...Berhati2lah bila berbicara..

braveiron said...

Mana boleh kutuk ulama. Itu memang saya setuju. Tapi dalam PAS mana ada lagi ulama. Mereka semua dah bertukar jadi orang politik. Mereka berbicara sebagai ahli politik, berkelakuan sebagai ahli politik, berfikir macam ahli politik. Bila ini berlaku, ilmu yang ada sebagai ulama tidak terpakai. Kalau hendak memelihara status ulama, keluarlah dan jadi rujukan dan panduan kepada seluruh manusia.

Anonymous said...

Ada orang, ilmu ada, amal baik kuat tapi taqwa kurang.

Anonymous said...

politik merupakan salah satu jalan dakwah untuk memperkembangkan islam.dari zaman dulu lagi politik digunakan bagi memperjuangkan agama Allah..pelajarilah sejarah islam dan fahamkan.kita ini diciptakan hanyalah utk mengabdikan diri kepada Allah sebagai balasan terciptanya kita di dunia ini.Bila ada umat islam yang dah sesat, lari dari jalan sebenar islam haruslah diperbetulkan dgn pelbagai cara.Tapi ingat! matlamat tak menghalalkan cara.Renung2kn dan fikir2kn!!!

Anonymous said...

braveiron, siapalah kita untuk menilai seseorang itu ulamak atau tidak..sempurna sangatkah kita..berjaya sangatkah kita..berhati2 dlm setiap perkataan yang kita luahkan.

Anonymous said...

ermm..
berhati2lah dlm berkata2!!
smoga ALLAH SWT tunjukkan jln yg lurus buat penulis& da geng!
kebenaran pasti akan tertegak...

braveiron said...

Kalau Nabi dan Rasul dikurniakan mukjizat, para Aulia diberikan karamah, ulama diberikan maunah.
Kita tidak menilai seseorang itu ulama atau tidak tetapi apakah maknanya digelar ulama oleh manusia jika pada hakikatnya perilaku dan tindak-tanduknya tidak menjurus kepada kebenaran Islam malah memberikan Islam itu sendiri gambaran yang tidak benar.
Ingat, dalam sistem Islam ada dua institusi yang penting. Ulama dan umara' yang telah diterima pakai sejak zaman khalifah sendiri. Manakan boleh ulama pada masa yang sama mengambil dirinya umara'. Tiada kepimpinan ulama' dalam konsep siasah Islamiyyah.
Jika sekalipun kalau pada ilmu yang tinggi boleh dikira ulama' tetapi jika dia masuk politik dan mengikut rentak tari amalan politik yang tidak sihat apalah yang nak kita harapkan.
Dakwah Nabi bukan melalui politik tetapi melalui contoh yang baik, perkataan yang baik dan akhlak yang mulia. Islam di nusantara tidak bermula dengan kuasa politik malah kuasa politik mengkagumi contoh amalan yang baik dari para pedagang Islam Arab dan India yang jujur dan amanah.
Apalah gunanya politik digunakan untuk berdakawah jika tiada contoh akhlak yang baik dapat dipamirkan.
Apa yang kita saksikan ialah Islam dipergunakan dimana memberikan keuntungan politik tetapi disembunyikan fakta yang jelas jika ianya tidak memberikan manfaat dan sokongan umum.
Kita berbicara atas hak Islam bukan hak individu yang pada anggapan kita seorang atau sekumpulan itu ulama'.
Firman Allah, Hanyasanya yang takut kepada Allah itu adalah dari ulama'.

Anonymous said...

Biar je lah luncai dgn labu-labu nye..Nasib baik ade alat pernafasan..Kalau x,,da lame da mati lemas...braveiron..braveiron..ilmu da ade,,walu kurang mantap..tapi syg,,cahaya iman dan cahaya hati tu malap,,sampai xleh nak suluh nur ulama'..PAS adalah Parti Islam Se-Malaysia (kene tulis dlm tulisan jawi baru nampak PAS)...PAS adalah satu2 nye Parti ISLAM..Kalau cahaya iman dan cahaya hati braveiron tu terang bak cahaya BULAN,,PASti dan PASti,,braveiron akan pilih PAS...TAKBIR!!!...(aku kesian kat org melaka..=(...cahayanye malap..)

jawa_ngotot said...

Anomymous ni memang taksub dengan PAS la braveiron. Tak leh buat apa-apa. Macam manapun PAS. Macam perempuan telanjang jugak. Tak rasa apa-apa lagi. Cakap apa je kebenaran yang ada adalah kebenaran PAS; bukan Islam.
PAS ditulis dalam jawi dengan huruf pa. Dalam Arab pa diganti dengan fa. Jadi bunyinya FAS, FAS dalam bahasa Arab ghetinya kapak; kapak digunakan untuk membelah. Patutlah pun Melayu berpecah belah. Ada kapak. Entah kapak Siam ke, kapak Melayu ke, minyak cap kapak ke....

roti kapda aurmakan said...

braveiron, nampaknya ilmu kamu mantap bilo sokong bulan. Tak sokong bulan ilmu tak mantap.
Masuklah jadi ahli PAS braveiron, barulah boleh jadi ustaz, khiyai atau ulama'. Dalam PAS Mat sabu, Subky Latif, dan lain-lain yang tak ada kelulusan agama dipanggil uztaz. Tak guna belajar agama tinggi-tinggi, masuk PAS terus boleh diberi ijazah dalam bidang agama.

freeze said...

bro.. teman bkn nk berpihak pd sesiapa ttp stiap org berhak tuk suarakan pendpt.. ulamak adlh org y tinggi thap ilmu agamanya dan cuba u sdarkan manusia kembali ke pangkal jalan@jln y lurus

Assyahid imam Hasan Albanna adlh ulmk muktabar dan beliau jge brgiat dlm politik u tegakan daulah islamiyah dan membela islam sbgai cara hidup y sempurna..

stiap org berjuang demi ssuatu matlamat y nk dicapai,muhasabahlah kembali ape mtlamat kita..

xde siapa y menghalang apa y kita nk ttpi igtlaa bhw apa y kta wat akan terbalas d akhirat kelak..

p/s- perkongsian ini hnya terkesan pd org y berfikir..

braveiron said...

Saya amat bersetuju jika freeze apa yang diperkatakan mengenai Assyahid Imam Al-Banna yang berjuang melalui saluran politik. Tetapi harus diingat pendekatan yang dibawa amat berbeza yakni pendekatan tarbiyah dan menyatukan ummah berdasarkan rumpun sesama Islam. Beliau adalah penggerak neo-syar'ie yang berjaya mempunyai grassroot yang begitu kuat sehingga menggugat kepimpinan Gamal Abdul Nasr ketika itu.
Namun pendekatan beliau adalah lebih kepada tarbiyah dan mementingkan perpaduan dan kesegatan ajaran Islam bukan penentangan yang sedang dilakukan PAS. So, tolong, PAS hanya mahu berkuasa, bukan menegakkan Daulah Islamiah. Ini telah dinyatakan dalam Dewan Undangan Negeri Perak oleh Nizar sendiri.
Saya bukan talibarut UMNO.

Anonymous said...

kalau macam nie la bahasa hang..jangan ade unsur islamic la dalam blog nie..meluat che' ..macam orang yang x berilmu.

Anonymous said...

Kau kutuk Ulama dalam Pas.Amy Search pun hormat Nik Aziz tau.Cuba kau bezakan rumah Nik Aziz dengan Rumah pemimpin UMNO.Bezakan Isteri Najib dengan Isteri Nik aziz.Aku nak beritahu kau Tempeyek,kalau ulama ada kuasa bolehlah kita membuat undang-undang untuk orang Islam.Contoh isu murtad,tak ada undang-undang yang menghalang orang Islam murtad walau pun UMNO dah 51 tahun berkuasa.Kau beli buku"MURTAD Jangan Pandang Sebelah Mata"tulisan Cina Islam ANN WANG SENG.Pastu kau ulas buku tu.

peace said...

salam..
terpanggil gak nak bagi komen. kalau encik tempeyak tak suka kat PAStoksah la dok kutuk2 camni. dosa encik tempeyek takut lagi besar..kalau betul apa yang en kata dia jadi mengumpat sebab en mengutuk..kalau salah jadi FITNAH..FITNAH TAU TAK!!
ASTAGFIRULLAH..
TAK GUNA ADA ILMU KALAU DISALURKAN DENGAN CARA YANG SALAH..
mati sok tak takut ker dibangkitkan kat depan Allah. nak jawab apa dok kutuk2 camni..
tapi apa pun saya tulis kalau hati encik dah gelap dengan kebencian tak guna jugak..
anyways smoga dapat hidayah la sblm mati..
kalau tak suka dan tahu cara yang betul nak bawak islam..buat jer jgn mengutuk..
k salam senyuman bersalut doa smoga dapat hidayah buat encik tempeyek...

kkk said...

lor ada gak orang mcm nih.
bercerita tentang qudwah rasullah tapi mengutuk tah ape2..
eh pakcik ikut contoh rasulullah kalau dah tau tu yang terbaik..
takyah nak kutuk2
menyampahnyer la orang macam ni..
mngutuk org macam diri tu dah cukup baik lak..
k lah malas aku nak buang masa kat blog mcm ginih.

kesian said...

nak marahnya aku bila baca blog ni. kalau si tempeyek ni ada kat depan aku nak ja aku cabut suma gigi dia sekali ngn gusi, pastu baling biji kelapa sawit kat perut dia sampai belobang, pasti sumbat dalam mulut dia suma taik kambing kat blkg umah aku..

tapi aku ni manusia biasa masih tau hukum tuhan..istifar je la yg aku mampu..

ni marah manusia..tak lagi marah Allah. Marah Allah bilamana ada makhluk kerdilnya yang sangggup menghina ciptaanNya. letak gambar org sebelah gmbar binatang.pastu hina lak org nak bwk islam dgn fitnah mcm2.

biarla Allah je yang hukum..hang ni kasyaff ker leh tau dia nak bawak islam btol2 ka atau dak.

manusia marah abih teruk pun bunuh jer tak pon bom cam antantuya.. tapi kalau Allah marah, habislah hang. silap2 azab dunia dapat dan for sure azab akhirat..

eeaa takut aku.. tapi kalau hang tak takut ikut hang la..jumpa kat akhirat nnt jgn dok marah aku tak tegur hang lak..

taubat la wei..pi sembahyang taubat..pi la ni!! takut sat gi mati!!

x said...

tak sangka aku brani gila ko ni.
mungkin Allah dh cabut rasa takut tu..
tergamak ko letak gmbar orang camtu. kalau org bwt mcm tu kat muka ko apa yg ko rasa hah?
ko hina manusia mcm tu ko tak takut ke impak kat diri ko??

kat dunia ko hina la sepuas hati ko. INGAT ALLAH DOK TGK KO!!
Tak kat dunia ni kat akhirat nt ko tgk la kalau ko tak brtaubat aku yakin giler, ALlah lak akan hina ko!

masa tu ko bukan dihina kat manusia2 yg knal ko jer tapi kat suma manusia yg prnah hidup di bumi nih.

tak yah la nak buat gambar tok guru camtu, benci mcm mn pon kat dia jgn la sampai hina org mcm tu.

tak pa aku ingatkan je. yg lain antara ko ngn tuhan la. kalau la suma pembaca blog ni tak redha apa yg ko buat kat tok guru pastu pakat doakan muka ko yg jd mcm tu aku tkut doa suma org jd kenyataan jer..

jgn menyesal kemudian hari dah la beb!