Monday, March 2, 2009

BESAR, TEGUH, PERAMAH

Slogan ini amat selalu kita dengar dulu-dulu dalam iklan Chartered Bank. Iklan tersebut menunjukkan seorang Benggali memegang senapang patah bertugas sebagai ‘jaga’ yang kelihatan garang tapi mudah senyum.

Hakikatnya itulah kerja rata-rata Benggali di negara ini dulu. Tapi kini bangsa ini, yang tak berapa kerat sahaja boleh buat huru-hara dan boleh menghina Raja dan menentang orang Melayu yang memberi mereka peluang untuk cari makan di sini.

Berani pula memekik Singh is King walaupun dari sebuah kerusi roda, panggil orang celaka dan bermacam-macam gelagat sehingga pada suatu masa dahulu dilempang oleh Arwah Pak Kiai Arshad.

Inilah akibatnya bila ada segolongan orang Melayu yang tidak sedar diri dan terus bersekongkol dengan si biadap ini.

Dia menentang Islam, anti Melayu, anti Raja, dan menentang apa juga kepentingan orang Melayu di negara ini. Pendek kata Karpal sudah tidak layak lagi untuk jadi rakyat negara ini.

Sepatutnya semua pertubuhan Melayu datang ke Parlimen dan menuntut maaf di atas kebiadapan itu dan menggesa pihak berkuasa bertindak dengan keras terhadap ‘binatang’ berkaki roda ini agar perkara sebegini tidak berulang dan menjadi lebih parah dan menjejas nasib dan masa depan orang-orang Melayu.

No comments: