Saturday, May 23, 2009

Nizar Mogok Lapar, Nga Jadi Bodoh

Malaysian Insider melaporkan Nizar akan mengetuai kempen mogok lapar selama tiga hari di pejabat DAP Perak. Ai dah macam budak-budak pulak? Tak dapat jadi MB merajuk tak nak makan.
Tuan Guru Nik, tolonglah nasihat badut sorang ni, Islam tak ajar orang mogok lapar bila hilang kuasa.
Nga pula mengatakan bahawa keputusan mahkamah rayuan yang terkini itu akan menjadikan Malaysia sebuah negara sebagai sebuah pemerintahan raja mutlak bukan raja berperlembangaan.
Nga ni kalau dah tongong janganlah nak buat orang lain tongong juga. Nampaknya Nga memang betul-betul anti-raja kerana gagal memahami atau sengaja tidak mahu faham perbezaan antara absolute monarch dengan constitutional monarch.
Hak Agong atau Sultan memilih Perdana Menteri atau Menteri Besar tetapi rakyat masih berhak untuk memilih kerajaan dalam pilihanraya. Institusi Raja akan melantik mana-mana pemimpin dari mana-mana parti politik yang mendapat majoriti, bukan suka-suka.
Agaknya Nga terlalu banyak baca Quran hingga terlupa nak baca perlembagaan.

2 comments:

Anonymous said...

Dengar khabar angin Yang Terhormat Dato Seri Dr Khir Toyo memiliki sebuah banglo RM15 juta, betul ke? Dan Yang Terhormat Datuk Dr Zambry juga ada sebuah banglo cukup besar yg dihadiahkan oleh seorang kawan baik?Kaya betul ah.Tolong ulaskan sikit.

usin bolt said...

Khabar angin....
Cerita pasal yang real lah macam nak bagi 999 tahun pajakan tanah kg baru kat bekas komunis...