Monday, May 11, 2009

Manis-manis Kelat Tekak Nizar


"Tolonglah Tuanku, patik bersedia menjadi khadam tuanku sepanjang hayat. Tolooooonglah Tuanku, bubarkanlah dewan yang kami telah perkosa itu. Sumpah, lepas ni kami akan tolak institusi raja pulak"

Nizar akan bertemu Sultan untuk memohon pekenan membubarkan Dewan. Ini hak mutlak Sultan dan sudah terbayang baginda tidak akan memperkenankannya.


Mungkin pada malam ini Nizar tak lelap tidur memikirkan nasib malu yang bakal menimpanya besok. Kegembiraannya menerima keputusan Hakim jelas terbayang tetapi hakikatnya beliau mungkin lewat sedar bahawa inilah keputusan yang bakal membuat beliau senak sepanjang hayat.


Anwar Ibrahim pun sudah memuji akan keterbukaan sistem kehakiman negara dan sudah tentulah ia terpaksa menerima keputusan Hakim yang mengisytiharkan persidangan bawah pokok itu tidak sah dan kedudukan Siva sebagai speaker telah terbatal sejak 7 Mei lalu.


Keputusan Hakim pada hari ini dan kedudukan Siva sebagai Speaker adalah dua isu yang berasingan.


PR tidak boleh lagi menuduh mahkamah membuat keputusan yang memihak kerana ia telah menerima keputusan Nizar sebagai MB.


Checkmate Anwar! Satu gerakan matang dari Najib. Sekarang apa lagi pembangkang nak kata selain dari menawarkan kerjasama dengan BN kononnya tidak mahu mengelirukan rakyat.


Nizar, akhirnya kau yang akan kecundang. Muhasabahlah diri kau semula. Apa yang telah lakukan termasuk menjual agamamu, menggunakan masjid untuk mencerca sesama Islam, mempermain-mainkan doa, ayat al-quran dan bekerjasama dengan kafir harbi untuk memusnahkan masa depan Melayu Perak.


Masuklah semula ke kediaman MB, gunakanlah sisa-sisa masa dengan Camry, kerana undi tak percaya bakal kau hadapi. Pisang emas yang manis pun rasa kelat.
BERSEDIALAH!

No comments: