Tuesday, November 18, 2008

Haramkan siKafir Guna Quran!

TG Nik Aziz kata NGO bukan Islam tidak layak mempertikaikan keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan, MFK, yang mengharamkan perlakuan pengkid. Kata beliau keputusan MFK itu adalah ketetapan berlandaskan agama.
Beliau juga menyalahkan umat Islam kerana tidak menerima Quran dan Hadis sebagai pegangan hidup.
Betul tu Tuan Guru. Orang kafir tidak layak untuk mempersoalkan apa juga keputusan yang berdasarkan sumber utama agama Islam.
Cuma Tuan Guru kena tengok sikit gelagat rakan baik PAS di negeri Selangor dan Pulau Pinang yang menggunakan agama Islam untuk mengelirukan umat Islam. Kerajaan negeri Pulau Pinang pimpinan Lim Guan Eng telah menggunakan istilah ulil amri dalam poster-poster di beberapa tempat di kawasan Seberang Perai untuk menawan hati umat Islam.
Manakala di Selangor pula ada ahli Exco kafir yang menggunakan dalil Al-Quran untuk menghentam orang Islam.
TG kena buat fatwa yang jelas tentang melarang orang kafir menggunakan Quran bukan untuk belajar atau mencari kebenaran tetapi untuk menghentam sedangkan mereka sendiri bukan sahaja tidak memperakui dan menerimanya malah membantahnya. Guan Eng kata nak guna kaedah pemerintahan Umar Abdul Aziz, Karpal pula cakap langkah mayatnya sebelum negara Islam ditegakkan. Jelas Islam itu telah digunakan sewenang-wenangnya oleh DAP untuk meraih sokongan Melayu.
Jelas dalam Quran yang melarang orang Islam sendiri menyalahgunakan Quran untuk tujuan keduniaan. Apa lagi si kafir-kafir harbi DAP laknatullah!
Jangan sebab mereka rakan kongsi kuasa maka TG tutup dua-dua mata. Fikir-fikir sikit tanggungjawab dan amanah yang besar sebagai orang berkuasa dan berilmu tinggi tu Tuan Guru.

2 comments:

Anonymous said...

Apa lagi tuan guru. Tegakkan pendirian Islam dalam hal ini. Nyatakan yang benar-benar belaka. Barulah orang respek. Jangan macam PKR kena kat orang, diorang kata patut. Kena kat batang hidung sendiri mereka kata kons pirasi politik. Apalah punya orang.

Anonymous said...

Tok guru, mampu ke nak piat telinga-telinga Lim Kit Siang, Lim Guan Eng, Karpal, dan lain-lain pemimpin DAP yang kurang ajar tu.
Mampuke nak keluar dari pakatan rakyat?
Tuhan letak kat belakang ke Tuan Guru?