Thursday, September 11, 2008

Sanggup ke Taiwan:Anwar Terus Kemaruk Katak



Tiada apa yang menghalang Anwar dari terus memujuk sekurang-kurangnya 30 ahli parlimen untuk menyeberang ke partinya selepas 16 September 2008. Tapi untuk membuktikan kepada rakyat bahawa perubahan kerajaan dan turunnya harga minyak selepas menukar kerajaan pada tarikh itu, maka Sang Anwar sanggup ke Taiwan untuk 'berbincang' dengan ap-ap yang sedang sibuk melawat kawasan-kawasan pertanian di negara itu.
Sekarang timbul persoalan adakah beliau lebih risau akan musnahnya janjinya dan maruahnya atau betul-betul hendakkan rakyat menikmati penurunan harga minyak?
Adalah menghairankan mengapa Anwar masih disokong sedangkan beliau sudah terang-terang ingin memperjuangkan nasibnya dan bukan nasib rakyat? Pemergiannya itu semata-mata untuk menjaga maruah dan tidak sekali-kali mengotakan janjinya itu. Lagipun ini juga menunjukkan keghairahannya atau kemaruknya beliau untuk berkuasa kononnya di bulan mulia ini.
Anwar, Anwar.
Yang kasihan kita tengok adalah balaci-balacinya yang seakan-akan sudah diperhambakannya. Kalau ikut pengalaman semasa Anwar bersinar di dalam UMNO dulu, banyak rakan-rakan baik yang berjuang bersama-sama ditinggalkan begitu sahaja. Bayangkanlah bila dia jadi PM nanti.
Anwar bukan maksum tetapi di mata penyokongnya beliau adalah insan yang mulia sehingga semua yang negatif terhadapnya dilihat sebagai KONSPIRASI.
Anwar bukan pemimpin sejati, kerana itu para penyokongnya sudah tentu akan menuntut dan menuntut bahagian mereka sekiranya beliau sudah berada di kedudukan tertinggi. Kalau dikira begitu Anwar perlu melangsaikan banyak hutangnya jika berkuasa.
Kata Tun Mahathir, Anwar tidak menang tetapi UMNO/BN yang kalah.
Yang menyokong PR bukanlah kerana apa tetapi kerana pemimpin-pemimpin BN yang kian tak senonoh.

5 comments:

Cheguman said...

Pisang emas dibawa belayar
masak sebiji di bawah peti
hutang emas boleh dibayar
hutang dgn US dsbnya dibawa mati

Anonymous said...

Pisang tanduk pisang restali
Masak sebiji merah isinya
Baru terduduk semua sekali
Merana hingga hujung generasi

Anonymous said...

Apakah bentuk demokrasi yang bakal direstui oleh Anwar jika sekiranya semua yang dipujuk masuk ke PKR? Dia bercerita pasal aspirasi rakyat dalam masa yang sama dia nak wakil rakyat mengkhianati amanah rakyat. Ini pemimpin, atau manusia paling harbal dalam dunia!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

Apalah pantung tak kena bunyi!!

Perikatan Katak Rakyat.
Parti untuk mereka yang rela jadi katak.

Anonymous said...

Nak betulkan pantun;

Pisang tanduk pisang rastali
Masak sebiji kuning isinya
Baru terduduk semua sekali
Merana hingga penghujung dunia

jolikatak! pantunlah bukan pantung!
awak orang terengganu ke?