Wednesday, November 9, 2011

Siapa Sanggup Berdepan Dengan MARINA?


Apakah sudah sampai masanya kita menilai semula aqidah dan pegangan Marina Mahathir? Memang kita tidak boleh membaca hatinya, tetapi pada zahirnya, penampilannya, kecenderungannya, kenyataan-kenyataannya dan prinsipnya kita boleh menilai dengan mudah akan prinsipnya.
Kita amat terkejut apabila timbul isu LGBT ini Marina dengan begitu lantang membela hak asasi koloni ini dengan begitu tegas menyatakan bahawa beliau sudah 20 tahun membela nasib mereka. Beliau juga telah mendedahkan bahawa telah merasmikan majlis perjumpaan mereka pada tahun 2009.
Kita merasa sudah tiba masanya agar satu golongan mendekati Marina ini supaya dia balik ke pangkal jalan dan membetulkan prinsip dan pegangan agamanya. Melihat kepada apa yang digenggamnya sekarang kita tidak nampak anak mantan Perdana Menteri ini memegang apa-apa prinsip agama.
Semua kalangan kita sedar bahawa semua agama tidak kira agama samawi atau berdasarkan animismi menolak golongan LGBT ini. Jika Marina tegar dan tegas membela mereka yang songsang ini bolehkah kita membuat kesimpulan bahawa dia tidak berpegang kepada Islam atau mana-mana agama dan hidupnya berlandaskan apa yang nyata sahaja dan berdasarkan logik sahaja.
Siapakah di antara jutaan rakyat Malaysia yang sanggup berdepan dengan Marina dan menceritakan hal yang sebenar. Apa yang lebih menyukarkan ialah watak ini tidak akan menerima apa-apa jua yang berlandaskan agama malah dia telah diketahui umum menentang beberapa hukum agama seperti yang kita lihat dalam doktrin-doktrin Sisters In Islam.
Yang menyedihkan lagi beliau terus membela Ambiga dan mencabar mereka yang menghentam laknatullah ini berdepan dengannya, kalau berani.
Inilah dunia sekarang. Perkara yang sudah jelas terpesong pun mendapat tempat untuk dibela dan diberikan perhatian yang wajar. Inilah perjuangan umat Islam sekarang.
Saya sanggup berdepan dan menyahut cabaran Marina untuk menegakkan kebenaran atas nama dan kesucian agama kerana Allah; adakah anda sanggup?

3 comments:

Anonymous said...

kau tunjuk lah kebaikan agama , supaya di-ikuti, selain itu ialah urusan Tuhan .

Anonymous said...

Dulu semasa muda terlalu banyak khayal

Anonymous said...

Saya syorkan orang spt dia ni amik cuti 1 tahun dan tinggal bersama2 orang2 melayu di perkampungan.