Monday, August 29, 2011

Mat Sabu: "SAYA TAK INGAT TAJUK BUKU TERSEBUT"


BN-BADUT NEGARA
Semua bercerita tentang Mat Sabu sejak sebelum raya tahun ini. Nampaknya rating badut ini makin meningkat kerana merujuk kepada anggota polis yang terkorban di Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 adalah tali barut kerajaan British dan Mat Indera sebenarnyalah yang menjadi pejuang Melayu sejati.
Apa yang menarik Timbalan Presiden PAS ini mendakwa bahawa beliau membuat banyak rujukan dari internet dan buku-buku. Lebih menarik dan memeranjatkan lagi ialah pemimpin nombor dua PAS ini tak ingat tajuk buku rujukannya itu.
Memanglah sesuatu yang amat haprak bagi seorang pemimpin tinggi parti yang mendakwa membawa obor Islam ini tidak berhati-hati apabila mengeluarkan kenyataan yang bakal mengundang persoalan dan kekecewaan terutamanya dari golongan bekas perajurit yang bermati-matian menentang komunis.
Apakah Mat Sabu tidak terfikir akan kekecewaan keluarga anggota keselamatan yang gugur dibunuh gerombolan komunis dan dicap oleh badut ini sebagai tali barut British?
Timbalan Ketua Polis Negara juga menggesa Mat Sabu membuat kajian terperinci sebelum membuat kenyataan yang memutarbelitkan sejarah ini.

No comments: