Tuesday, February 9, 2010

Jamil, Jamil!

Lebih 1,000 ulama dan professional yang hadir di majlis perjumpaan ulama' dan umara' bersama PM 5 Februari lalu kecewa dengan Jamil Khir yang dianggap hanya mahu mengambil peluang pertemuan itu.
Perjumpaan yang diadakan itu telah dipelopori oleh Menteri yang dulu, Datuk Ahmad Zahid Hamidi yang telah memberikan impak yang amat baik dan telah menepati matlamat pertemuan itu.


Lain pula kali ini bila Jamil Khir buat dengan perjumpaan ini. Beliau nampaknya lebih gemar menonjolkan dirinya dengan menyiarkan video kejayaan JAKIM dan agensi-agensi di bawah takluknya. Persembahan video itu sedikit sebanyak telah menjejaskan sessi dialog dengan PM yang mana ianya ditunggu-tunggu oleh para peserta yang kita yakin banyak yang mempunyai aliran dan sokongan kepada pembangkang.
Jamil, Jamil, kalau setakat nak tonjolkan kejayaan agensi kerajaan semua boleh buat bila ada kuasa; tak ada ceritala tu. Kejayaan itu bukanlah satu kejayaan tapi itulah sepatutnyta kerja dia yang dibayar gaji sebagai Menteri. Tak gitu?
Hasilnya dialog dengan PM hanya berlangsung tak sampai 20 minit dengan hanya 4 soalan yang berjaya dijawab yang mana katanya sesi dialog itu akan berlangsung selama 1 jam.
Kesian Dr. Maamor yang sudah standby di mikrofon tapi tersipu-sipu tak dapat bertanya akibat gelagat Jamil. Jamil, Jamil.

No comments: