Thursday, February 25, 2010

Barua di STAR, Menteri Terus Jadi Bacul?

Mungkin jikalau Pengarang Urusan The STAR mengeluarkan kenyataan menghina hukum Islam di negara asalnya sendiri, puak pelampau Islam di sana sudah menculik dan menyulanya.
Tapi Guna tahu beliau di Malaysia dan tahu Kementerian Dalam Negeri di sini tidak mampu berbuat apa-apa, kerana menjaga 'keharmonian kaum'. Terbukti walaupun beberapa NGO telah membuat laporan polis baru-baru ini, Guna masih lagi senang dan bebas tanpa apa-apa tindakan dari Menteri Dalam Negeri.
Semua orang Islam di Malaysia sedar yang mereka tidak perlu lagi berdepan dengan provokasi liar dan tidak bertamadun lagi. Kita sedar Guna sial ini mempunyai agenda untuk memporak perandakan masyarakat. Tetapi apakah kesedaran itu tidak disusuli dengan tindakan setimpal terhadap Guna melalui undang-undang yang ada. Apa kaitan petualang ini dengan undang-undang syariah jika beliau ditangkap meliwat atau diliwat bersama orang Islam sekalipun, beliau bebas dari tuduhan mahkamah syariah sebab dia kafir. Kita tahu di sebuah negara Islam, undang-undang syariah patut melibatkan semua tetapi kita di Malaysia tidak begitu. Undang-undang syariah hanya terpakai pada orang Islam di Malaysia.
Apakah kerajaan mahu umat Islam menggunakan undang-undang rimba seperti apa yang mungkin berlaku jika keadaan ini berlaku di India, Pakistan atau Iran dan negara-negara yang mempunyai puak radikal yang lebih agresif. Apakah kepimpinan Islam Malaysia mahu dengan rentetan kekurang ajaran ini bakal melahirkan kumpulan radikal Islam Malaysia pula.
Datuk Hisham! Bangunlah dari mimpi yang enak. Agamamu di negara sendiri sedang diperkotak-katikkan. Anda mempunyai kuasa, janganlah kuasa itu terus malap dan dituduh menjadi bacul di kemudian hari. Takut-takut dimasa depan bila Islam sudah kehilangan kuasa di Malaysia anak cucu kita akan bangkit dan kencingkan kubur-kubur kita semua.

No comments: