Thursday, February 18, 2010

Tak Habis-habis Nik Aziz Ni!

Berdolak-daliklah di Lim Guan Eng mengenai perarakan maulid Nabi yang pada mula dilarang dengan satu surat pekeliling kemudian dinafikan dan akhirnya dibenarkan semula perarakan junjungan kita itu.
LGE memang licik tetapi bodoh sedikit. Mula-mula perintah dia kata nak contohi Umar Abdul Aziz. Lepas tu nak ambil hati orang Melayu dinaikan elaun guru-guru agama. Bukan main puji orang Melayu kat dia. Memang betul dia ikut Umar Abdul Aziz dan menggelar dirinya ulil amri.
Pok Nik Aziz diam sahaja. Tak apalah, tetapi baru-baru ini bila timbul isu perarakan Maulidurasul beliau kata tak ada guna sambut maulidurasul kerana tak ada fadilat.
Mengapalah Pok Nik ni tak habis nak timbulkan masalah furu' yang nyata akan menghabiskan masa orang Melayu. Sebelum ini isu kalimah Allah, lintang pukang Melayu dibuatnya. Tak pasal-pasal Melayu berpecah dua. Sekarang maulid Nabi, nak berarak atau tidak.
Pok Nik, mana lebih baik sambut Maulidurasul ke menyatakan kesedihan atas kematian Teoh Beng Hock dengan nyalaan lilin virgil? Hai la Pok Nik sudah tu. Bersara sahajalah dan jaga cucu serta menantu yang sudah tak ada kerja tu.

No comments: