Thursday, February 11, 2010

Berapa Kalikah Anwar Nak PerBANGANGkan Rakyat?

Nizar kata keputusan mahkamah tidak mencerminkan kehendak rakyat dan kuasa rakyat tidak boleh dipulangkan. Nada sama juga dibeduk oleh orang yang lewat-lewatkan kes liwatnya.
Kalau orang bodoh punya kira-kiralah, apa yang diputuskan oleh mahkamah itu adalah sebenarnya melemparkan semula taktik yang dibuat Anwar dan PKR. Perkara ini sudah memuakkan rakyat sebenarnya.
Yang mulakan rentak lompat parti, ataupun Anwar tak suka perkataan lompat, dia kata 'menyeberang' ialah dia, siap berikan tarikh sekali. Itu katanya demokrasi. Bila ada hamba Allah dari BN betul-betul 'menyeberang' beliau bukan main suka dan kata inilah demokrasi tulin dan rakyat telah membuat keputusan. Tapi bila 3 orang wakil rakyat PKR dan DAP mengisytihar bebas beliau kata ini mainan politik kotor BN dan tidak mencerminkan kehendak rakyat.
Bodoh sangatkah rakyat hendak buat penilaian? Terbaharu bila mahkamah buat keputusan semua pemimpin pembangkang menolak dengan mengatakan bahawa mahkamah selalunya membuat keputusan selari dengan keputusan Sultan. Eh? Begitu pula komen mereka.
Sekali lagi rakyat dibodohkan.
Sebelum ini dalam kes liwatnya Anwar persoal bukti, persoal barisan pendakwa, terbaharu hakim pula.
Sekali lagi, benak sangatkah rakyat Malaysia sehingga hamba Allah ini hendak merendahkan pemikiran rakyat sehingga ke tahap bangang?

No comments: