Wednesday, September 3, 2014

PERLUKAH UNDANG2 UNTUK MANUSIA YANG TAK PEDULI UNDANG2?


Kaki fitnah utama dalam Pakatan Rakyat kini mahu Akta Hasutan dihapuskan
PKR hari ini telah mengumumkan akan menggerakkan kempen untuk memansuhkan Akta Hasutan 1948, 
Naib Presidennya Rafizi Ramli berkata PKR akan mengatur road show untuk menuntut pemansuhan akta itu sesuai dengan janji kerajaan Barisan Nasional. Beliau mendakwa bahawa akta itu digunakan oleh kerajaan untuk menekan pihak-pihak tertentu dalam menyuarakan pendapat mereka. Rafizi juga menyifatkan bahawa akta yang diwujudkan pada tahun 1948 itu sudah lapuk dan tidak sesuai digunakan pada masa ini.
Kalau dibiarkan manusia seperti inilah yang bakal mencetuskan huru-hara dalam negeri ini
Malah, dakwa Rafizi lagi Najib telah menggunakan akta ini untuk membuat beberapa pendakwaan terhadap pihak-pihak tertentu khususnya pengamal undang-undang.
Sudahlah Piji, PKR pun lintang pukang, pemilihan pun makan masa 4 bulan, beratus kerusi jadi bahan balingan, KETUM kamu pun tak ada dalam perlembagaan. PKR bukanlah parti yang layak untuk menuding jari pada kerajaan dan membuat tuntutan yang tidak-tidak termasuk bermati-matian berjuang menentang Sultan Selangor menuntut kerusi Menteri Besar kepada isteri KETUM.
Pelempang saja tak cukup untuk mamat ni
Tanpa Akta Hasutan pun PKR bakal terima padah dan akan berkubur seperti parti-parti Melayu lain yang cuma wujud untuk memuaskan nafsu serakah pemimpin yang penuh dendam kesumat. 
Satu akta yang lebih celaka untuk ajar manusia celaka?
Apa yang dibuat oleh PR/PKR bukanlah sekadar menyuarakan pendapat tetapi menyalurkan fitnah yang boleh memporak-perandakan masyarakat. 
Kita sudahpun menyaksikan ramai yang tak dikenalipun di kalangan orang kafir yang sudah berani menghina dan memaki bangsa Melayu dan agama Islam setelah Akta Keselamatan Dalam Negeri dimansuhkan oleh Najib. Mereka bebas dengan sekadar memohon maaf sahaja.
Mamat ni pun dah macam DAP, malah lebih teruk lagi. Lebih sudu dari kuah.
Kita juga sudah lihat betapa berleluasanya kes-kes jenayah setelah Ordinan Keselamatan Dalam Negeri juga dimansuhkan oleh Najib.
Kini keadaan sudah mendesak dan kerajaan harus memberikan keselamatan sebagai keutamaan dan perlu diwujudkan beberapa akta yang lebih keras dari akta-akta yang ada yang sudah dimansuh supaya isu-isu sensitif tidak lagi ditimbulkan oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. 
Tetapi, jika kita fikir secara logik, perlukah kita pakai undang-undang untuk mereka yang tak peduli dan tidak hormat pada undang-undang demi keselamatan negara? 

No comments: