Sunday, September 21, 2014

Parti Bahalol Parti Tolol

Kalaulah ada satu badan yang menilai parti-parti politik sudah pasti bagi kategori parti paling bodoh adalah Parti Islam Setanah Melayu, atau PAS.
Lagak alim atau lagak bodoh?

Adat orang berniaga mahu untung tapi kalau ada peluang dilepaskan begitu saja, baik tutup perniagaan. Adat berpolitik adalah untuk berkuasa dan pengaruh tapi bila ada peluang untuk mendapatkannya dilepaskan sahaja lengkap dengan usul dalam muktamarnya.
PAS parti yang jadi bola yang disepak ke kiri kanan atas dan bawah. 

Sebagai sebuah parti yang lama PAS hanya wujud dari sebuah parti yang memperjuangkan Islam kepada sebuah parti yang bertunjangkan perjuangan yang kelam bila bersama puak yang jelas menentang Islam dan puak yang bersekongkol dengan gerakan Zionis.
Bagi menghalalkan perjuangan songsang ini PAS yang kononnya punya kepimpinan ulama telah mengutarakan konsep Tahaluf Siyasi satu kaedah yang digunapakai oleh Nabi saw bila berdepan dengan puak Quraish.
Tahaluf yang diamal PAS tidak meletakkan Islam ke kedudukan yang menguntungkan malah meletakkan Islam di kedudukan melukut di tepi gantang.
Timbalan Presidennya sendiri telah menghina parti itu sendiri dengan menelah bahawa parti itu tidak akan bertahan lama jika menguasai kedudukan Menteri Besar Selangor.
Pada kita PAS bukanlah sebuah parti yang semakin matang tapi parti yang semakin kontang walau pun telah wujud lebih setengah abad.

No comments: