Saturday, August 30, 2014

PAS Makin Keliru dan Mengelirukan

Kemelut PAS dan PKR dilanjutkan lagi dengan perebutan kerusi Dun Pengkalan Kubur yang kosong akibat kematian ADUNnya Noor Zahid Omar.
Belum pun selesai isu MB Selangor yang kita sama-sama saksikan betapa kelirunya di pihak Pakatan Haram terutama PAS dalam keputusan mereka.
Kita tak pernah lihat mana-mana orang Islam lakukan perkara ini sebelum ini.

Jihad PAS hanya untuk menumbangkan BN dan UMNO 

Dahulu pegang bendera DAP ni macam pegang anjing

Dua anjing Anwar dalam PAS

Tak tahu beza antara darurat dan mudarat 

KETUM PKR berkeras hendak menjadikan isterinya MB manakala PAS pula, menurut keputusan Majlis Syuranya tidak mahu wanita memimpin Selangor, tetapi keputusan yang dibuat oleh Jawatankuasa Pusat pula tidak boleh membuat keputusan yang jelas; samada mereka mahu terima wanita sebagai MB atau mencadangkan beberapa nama untuk jawatan itu.
Dilemma terbaru ialah menjunjung titah Tuanku tiap-tiap parti dalam pakatan itu mencadangkan sekurang-kurangnya 2 nama. Mustafa Ali pula mengumumkan bahawa PAS tidak akan menuntut kerusi MB itu atas dasar persepakatan.
Kini kerusi DUN Pengkalan Kubur pula menjadi medan perang sebelum perang di kalangan Pakatan Haram, antara PAS dan PKR.
Begitulah apabila mereka bergabung dengan niat utama untuk membuat mungkar maka mungkar juga antara mereka.
Apakah dengan isu-isu yang melanda Pakatan Haram ini akan terus membutakan mata penyokong mereka? Di sinilah nepotisma paling ketara, di sinilah kita lihat maruah sebuah organisasi Islam terus ditenyeh dan dilenyek hingga keputusan Majlis Syuranya pun tidak diambil peduli. Kita lihat PAS sendiri makin keliru dan mengelirukan.
Jika pengundi Pengkalan Kubur boleh berfikir dan mengambil iktibar dari rentetan bagaimana PAS sedang digilis oleh penyangak-penyangak Anwarinas di peringkat pusat sekarang sudah tentu BN akan menang lebih besar dalam PRK DUN itu.
Jadikanlah Pengkalan Kubur tempat berkuburnya Pakatan Haram ini.

No comments: