Tuesday, January 5, 2010

Pekap Pakiam, 'Pastor' Khalid

Ramai cendikiawan dan pemimpin politik Islam termasuk Nik Aziz menganjurkan agar satu perbincangan khusus mengenai isu pendita Kristian menggunakan kalimah Allah diadakan untuk meleraikan kekusutan kini.
Soalnya siapakah yang menyebabkan kekalutan ini? Adakah kita perlu memberikan ruang kepada kelompok kecil ini atas nama menjaga keharmonian?
Apakah jika mereka berada atas kekuasaan ingin berunding dengan kita atas nama keharmonian?
Kita mempunyai pendirian dan kepercayaan sendiri dan kita harus berpegang kepadanya.
Memang sudah jelas dari segi aqidah pun sudah jauh berbeza apakah lagi yang kita hendak rundingkan? Nak suruh mereka tarik balik? Nak suruh mereka minta maaf?
Mereka percaya bahawa Nabi Isa a.s. anak Tuhan. Kita percaya Nabi Isa adalah seorang Nabi dan baginda tidak disalib dan tidak mati sehingga hari ini dan akan muncul kembali membawa syariat Muhammad di akhir zaman membetulkan aqidah umat Kristian.
Tidak ada apa perlu dirunding.
Umat Islam di Malaysia memegang tampuk pemerintahan, terdapat banyak saluran lain yang boleh kita guna untuk mengatasi masalah ini dan pastinya bukan perundingan dengan mereka yang sesat dan menyesatkan serta memang mempunyai agenda tertentu, bukan untuk mengkristiankan, tapi lebih memusnahkan aqidah yang kita pegang selama ini.
Kita kenal dengan Murphy Pakiam sampai diberikan Tan Sri konon hendak bersikap adil dan menghargai jasanya yang tidak memanfaatkan semua tetapi ini balasan dia terhadap umat Islam dan Raja-raja Melayu. Semahunya kita harus tarik balik gelaran itu dan pekap petualang ini dalam tahanan.
Kalau nak adil, pekap sekali 'Pastor' Khalid penyokong kuat orang Kristian Malaysia!

1 comment:

refah00 said...

Serahkan isu ini kepada ulama.