Friday, July 3, 2009

Akhirnya Pas Berjaya 'Menyamak' Kedah

Pada orang Islam Kedah terutama yang tinggal berhampiran dengan Kampung Berjaya tentunya menarik nafas lega dan lebih segar terutama 'haruman' dan kotoran akibat proses sembelih babi dapat dirobohkan setelah sekian lama BN memerintah.
Tidak syak lagi undi Melayu di situ adalah milik Pas selama-lamanya. MB langsung tidak mempedulikan suara-suara DAP yang mahu keluar dari Pakatan. Mungkin dalam hal ini BN tidak berbuat demikian kerana bimbang MCA dan Gerakan akan melakukan perkara yang sama lebih-lebih lagi sokongan parti komponen itu kian terhakis. Tetapi malangnya 'toleransi' yang dipamirkan BN itu tidak diambil kira oleh penyokong Cina sehingga Kedah tersungkur ke tangan Pakatan.
Apabila insiden merobohkan pusat sembelih babi itu berlaku, mungkin semua Cina Kedah yang menyokong MCA dan Gerakan berkata kepada penyokong DAP, 'padan muka'.
Pemimpin UMNO mungkin lega, bukan kerana isu babi ini tetapi kerana menyaksikan rentetan keretakan dalam Pakatan dari hari ke hari, dari negeri ke negeri.
Memang UMNO kelihatan tidak peka dengan babi kalau kita mengambil kira sikap dan pendirian kerajaan Melaka pimpinan Ali Rustam. Untuk makluman penduduk di sekitar Masjia Tanah telah hidup dalam keadaan penderitaan akibat babi sejak 50 tahun lalu.
Nampaknya Ali kena belajar macam mana nak samak babi dengan Pak Azizan Kedah.
Baguslah kalau babi boleh satukan Melayu!

1 comment:

PutraRocker said...

Salaam. Semoga anda terus dirahmati, diampuni dan dipelihara ALLAH dalam ketaatan kepada-Nya sepanjang hayat. Semoga sejahtera dunia dan akhirat. Dunia hanya persinggahan, persiapkan diri untuk akhirat yang kekal tiada penghujung. (^_^)