Monday, January 19, 2009

Nizar Patut Kena Lempang

Nizar, MB Perak dengan selamba mengatakan bahawa beliau bertindak untuk rakyat dengan memberikan hak milik kekal 999 tahun kepada penduduk kampung-kampung baru di Perak.
Tidak ada apa-apa isu dengan istana walaupun Raja Nazrin dengan sebak memberikan maklumat mengenai sejarah kampung baru yang telah dipelopori oleh Henry Gurney, seorang perancang pendudukan Yahudi di bumi Palestin.
Nampaknya begitulah taraf si Nizar dengan Henry Gurney, malah lebih buruk kerana menjamin kependudukan orang Cina yang menyokong komunis. Memang Nizar patut dilempang oleh Sultan macam Sultan Johor lempang sesiapa yang kurang ajar dulu.
Beliau kata pemimpin UMNO lebih banyak beri tanah kepada orang Cina. Saya harap dia ada perangkaannya. Tetapi walau banyak manapun orang UMNO bagi tanah, takkanlah orang PAS nak lumba siapa lebih banyak bagi tanah kepada bangsa asing? Maknanya kepimpinan ulama PAS tak ada kurangnya dengan kepimpinan sekular UMNO?
Orang Melayu yang cintakan raja-raja yang melambangkan tonggak agama dan adat istiadat serta hak orang Melayu patut bangun dan bagi pelempang kepada MB Perak ini.

1 comment:

Anonymous said...

Zaman Melayu Baru dah habisss.
Sekarang zaman Melayu Beri.
Haram jadah punya Nizar.
Bagi peluang aku tempeleng, aku tempeleng tiga empat kali. Tak guna punya Melayu!!!!