Thursday, June 18, 2009

Alahai Pok Nik!


Semakin sasau Mursyidul Am PAS nampaknya. Samada dia berkuasa atau tidak tetapi mengarahkan Ustaz Nasarudin untuk meletak jawatan sebagai Timbalan Presiden sekali gus wakil rakyat kawasan Bachok adalah satu tindakan yang melulu seperti yang dianggap oleh MB Kedah, Datuk Azizan.
Pok Nik, Pok Nik, daripada mengarahkan Nasaruddin letak jawatan ahli parlimen Bachok, elok sekali kalau Pok Nik suruh Ibrahim Ali meletakkan jawatan sebagai ahli parlimen Pasir Mas yang dimenangi atas tiket PAS tetapi tidak sehaluan dengan PAS.
Umum kini sudah maklum akan kesasauan orang yang dipanggil Tuan Guru ini. Entah apa yang telah menyelinap masuk ke hati sanubari beliau sehingga sanggup melabelkan mereka yang ingin menubuhkan kerajaan perpaduan dengan UMNO sebagai boneka sambil tidak menghiraukan kebonekaan parti beliau di Perak yang mana MB Nizar telah dibodohi dan terus berkelakuan seperti monyet di DUN Perak dan di Parlimen.
Semalam Mufti Perak telah menyatakan persetujuan beliau terhadap kesatuan itu demi keutuhan dan keselamatan umat Islam di negara ini.
Pok Nik masih lagi degil. Sayang seribu kali sayang jika ini perjuangan akhir beliau dalam politik, beliau mungkin kecundang sebagai orang yang bencikan perpaduan dan menyemaikan bibit-bibit kebencian di kalangan umat Islam dan beliau bukan lagi boleh digelar mujahid Islam.
Tetapi walau bagaimanapun kami berdoa agar Pok Nik segera bertaubat dan kembali ke pangkal jalan dan memperjuangkan Islam dengan cara yang ditunjukkan Nabi saw.

No comments: