Saturday, February 12, 2011

Hati Sebusuk Tandas Masjid

DYMM Sultan Johor begitu murka apabila mendapat berita ada kejadian solat Jumaat 2 imam di Tenang baru-baru ini. Sebelum sibuk kempen pilihanraya kecil tiada kejadian seperti ini berlaku. Mengapa dalam soal solat politik juga diberi tempat dan bukan Allah? Bukan nak menuduh tetapi Tenang adalah kubu kuat UMNO tetapi apabila ada pilihanraya yang ditandingi oleh PAS, ada solat 2 imam. Ini perbuatan UMNO untuk sengaja melihatkan betapa buruknya PAS atau memang menjadi kebiasaan PAS untuk menyemai bibit-bibit syak dalam hati umat Islam terhadap imam kerajaan?
Kejadian dua imam memang sudah lama tidak kedengaran dan ianya berlaku natijah dari pemasyhuran Amanat Hadi 1982 dahulu sehingga menceraikan suami dan isteri serta mengharamkan sembelihan orang UMNO. Ini PAS buat, apakah mungkin UMNO punca isu 2 imam yang lama telah pupus?
Bertebaran pula fatwa dari Nizar dan Nik Aziz yang menganggap mereka wajib undi PAS dan jatuh jahiliah bagi sesiapa yang tidak undi PAS.
Sedang parti ini menghina orang Melayu UMNO, Mursyidul Am pula mengaku tandas di masjid negeri yang diperintahnya kotor! Di Johor mereka insan kamil sehingga memperkekeh imam kerajaan tetapi di Kelantan tandas pun tak boleh jaga.
Kita sama-sama buat pertimbangan apakah hati-hati mereka sebusuk tandas masjid yang kotor tu! Atau lebih busuk lagi?

2 comments:

Anonymous said...

tandas serambi mekah lah yg terbesih di malaysia.. selepas selangor, kedah , penang...hang mana tau mana bukti habak mai.. ada gambar.. ka ada masuk tv @youtube ka.. umno mana tau..maksiat itu pun mesti ada 4 saksi.. nampak maksiat tu...Umno ni bebal mcm pak lah ajak

tempeyekmelaka said...

Nampaknya maklumat awak lebih terkini dari MB Kelantan.